fredag 20 mars 2009

Sommardrömmar

"Mr & Mrs Bird"

Denna vecka har det varit riktigt vårväder. Fågelkvitter, dropp från taken och sol, sol, sol! :-) I Och med det så börjar det givetvis smidas planer om hur verandan ska mysas till och vilka blommor jag vill plantera. Holken här ovan från http://www.fridasgard.se tycker jag var ursöt. Det fanns många andra fina holkar på sidan. Man kanske ska sätta upp ett par på rad och bygga ett litet hotell för alla småfinkar och domherrar! Jag funderar på att ställa ut den gustavianska soffan på verandan och skvätta på lite utefärg, det borde väl funka!? . Den står i garaget och samlar damm och inomhus finner jag ingen plats för den..., Det skulle vara mysigt att kunna ligga där och läsa i sommar!

Igår bakade jag och Adrian chokladbollar och då vi var klara med dem så såg vi genom köksfönstret att grannbarnen var ute. Jag föreslog då att Adrian skulle gå ut och bjuda på lite fika, vilket han med glädje gjorde! Han var så stolt när han kom ut.
-Jag har gjort tjoklaa-bollar! Vill ni titta?!
Dom konstaterade att dom var såå fina och goda, och Adrian blev genast några centimeter längre... Hihi!

Idag är det underbart ute, 6 plusgrader! Så en utedag blir det defenitivt! Men först ska vi åka på Barnens Hus och köpa nya galonkläder till Adrian, fjolårtes sitter som ett korvskinn på honom i år...
Sen så måste jag köpa mera färg. Ska försöka få lite gjort i helgen. Men fortsätter detta härliga väder så lär det inte bli mycket gjort. :-)
Min förhoppning är att Livias rum ska bli klart. Det som är kvar är att måla golvet. Så det borde inte vara en omöjlighet att hennes rum står klart efter helgen! :-)

Ha en skön fredag gott folk!
Kram/

Johanna







Inga kommentarer: