lördag 28 mars 2009

Veckan som kom och gick...




















Sitter här och dricker mitt morgonkaffe i godan ro. Barnen leker tillsammans och jag sitter här och rannsakar veckan. Mina små troll gav mig sovmorgon i morse. Jag fick sova till 07:00! Då tryckte Adrian på knappen till sin leksaks-brandstation och det var effektivt. Jag studsade bokstavligen upp ur sängen!! Vilket jag tror min käre son var fullt medveten om.... Men han ville ju bara ha sin morgonvälling. :-)

Så, vad har vi gjort i veckan....
-Vi har haft grillpremiär på hemmaplan
-Vi har unnat oss en film och snaskkväll. Minns inte senast vi hyrde film. Alldeles för länge sedan i alla fall. Valet av film blev dramat; "
The girl in the park" med Sigourney Weaver, Kate Bosworth och Keri Russel . En film som väckte mycket känslor och funderingar. Helt klart sevärd.
-Firat våffeldagen... Mmmmm
-Varit på tvillingkalas hos kusinerna.
-Börjat med inredandet av Livias rum :-)

Ja, det är väl i stora drag vad vi fyllt denna vecka med.
Idag jobbar sambon dubbelskift och är inte hemma förrän vid 19:00 i kväll så jag och barnen ska försöka hitta på något skojsigt. Hade tänkt mig något på bortaplan. Få se vem vi kommer att våldgästa... :-)
Ska ev skicka tillbaka stolskjolarna från Nyblom och Kollen också. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, tyvärr.

I morgon lär det i vanlig ordning bli en snabbsväng på loppis. Det jag är ute efter är en imperialsäng till Livia´s rum och ett par gamla pardörrar, no more no less!
På tisdag ska jag till frisören, något som jag ser fram emot. Mina hårlängder har sett bättre dagar...

Nu är det dags för lite frulle här i huset!
Ha en fin dag!

Kram/
Johanna

1 kommentar:

Berith sa...

Hej Johanna!
Först nu har jag varit inne och kikat på din blogg, oj vad du skriver och berättar. Nu har jag inte läst allt men en del har jag hunnit med. Kul att se och läsa att ni har det bra i vardagen. Nu börjar ju snart arbetslivet kräva lite uppmärksamhet från dig och då kanske du inte hinner skriva lika mycket. Jag kommer att följa din blogg. Välkommen tillbaka på Hagen.
Vi ses snart!
Kram Berith