torsdag 28 oktober 2010

Pumpkin och pimping

Hej på er alla, där ute i höstmörkret!
Hoppas att ni har det bra och har parerat för förkylningarna och magsjukorna som härjar för fullt nu. Här ligger båda barnen i magsjuka. Men vi vuxna kämpar ännu tappert emot.

Mycket i inredningsväg har hänt sedan sist jag satt här.
Barnlek-rummet har påpörjats, eller i alla fall har rivningen av det sammanhängande utrymmet hall/ gästrum gjorts, och taket i rummet har isolerats.... Det är mycket kvar men förhoppningen är att det ska stå klart innan jul!
På tal om jul så kan jag inte låta bli att längta. Pyntet, julklapparna, stämmningen och glädjen. Ja rubbet!!
Men allra mest efter att jul-pimpa här hemma så klart...
På tal om att pimpa så är lilla hallen på övre plan färdig nu. Ångrar inte för en enda sekund tapetvalet!


Köket har också fått sig en liten makeover. Mannen har enligt mina önskemål byggt ett vitrinskåp till köksbänken.




Samt att vi satt upp ett par hyllor för mera öppen förvaring.




Var faktiskt på loppis i helgen och fyndade mig ett par vackra gamla pardörrar. Jag visste inte vad jag skulle göra av dom, men det kommer väl med tiden. I dagsläget står dom helt sonika och vilar sig mot väggen i vardagsrummet!

Är dom inte förtrollande vackra! Märkta av tidens tand...


Imorgon stundar Ladies night för fröken Linda & Johanna. Det ska bli vansinnigt roligt. Den saken är jag helt övertygad om. Dessvärre var jag nere på stan i afton för att hitta mig något piffigt till kvällen, men det gick käpprätt. Är det inte SÅ typiskt! Näväl jag har väl säkert någon gammal trasa jag kan damma av...
På lördagen kommer det att hållas Halloweenfirande här i huset. Det blir nog en och annan häxa som kommer att smyga runt bland knutarna misstänker jag. Har även köpt pumpor och alldeles för mycket godis. Hoppas bara att barnen tillfrisknat innan lördagen. :-/ Någon som förresten vet var man kan få tag på kolsyre-is?

Ha en fin helg!
/ Johanna

2 kommentarer:

LillaTussilago sa...

Det är SÅ fint hemma hos er!!
Supersnyggt!!
Hoppas på mer bilder från lilla hallen..:)
Må så gott!
/Carolin

Malin sa...

Så läckert! Funderar på den tapeten till vårt vardagsrum, men vet inte om den är för gullig för att ha i ett vardagsrum kanske? Du som sett den i verkligheten, vad tycker du? :)

Härlig blogg du har, sitter och söker inredningsinspiration till vårt nyinköpta lantliga hus!

De blommiga kopparna du har, vartifrån är de? De är helt underbara!!

Lägger helt klart till din blogg bland favoriterna, tack för inspirationen!