söndag 29 april 2012

Snart är sommarn här i purpurvågor, guldbelagda, azurskiftande ligga ängarne i dagens lågor, och i lunden dansa källorne.




Som ni kan se så kom äntligen 4 av dom 6 stolar jag beställt från REFORMA. Nu återstår det att se om dom kvarvarande stolarna går fortare än fem månader att få. Jag har full förståelse att saker och ting kan gå fel vid en beställning. Men det var just sättet dom gjorde det på som störde mig. Inga mejl eller dylikt om att det var försenat utan jag fick gång på gång skriva till dem. Nåja. Nu har jag i alla fall någonstans att sitta och jag är väldigt nöjd med dom :-)      

Både idag och igår har det varit ett underbart vårväder med temperaturer upp mot 13 grader. Jag och barnen har skaffat oss både en och annan fräken.  Nu hoppas jag att morgondagen bjuder på ett minst lika fint väder.  Valborgsmässoafton är det ju nästan lag på att grilla. Enligt prognoserna så ser det faktiskt rätt lovande ut. :-)  
 
Idag tog jag mig ut på löptur som genererade cirkus 11km. Det kändes härligt, fast jag blev lite lätt stum i benen sista kilometrarna.  Men så här efteråt mår jag prima.  Det är en så skön känsla når man tagit ut sig ordentligt, kommer hem och stretchar och dushar.  Obeskrivlig känsla. Välbehag är nog det rätta ordet... Nu är det bara 13 dagar kvar till dagen D. Jag längtar faktiskt att ha det överstökat. Det tar upp mycket energi att hela tiden tänka på att träna, träna, träna...  Dock har det ju varit en morot som heter duga.  Jag hade aldrig i mitt liv varit så "vältränad" som nu om jag inte anmält mig till loppet.  Man är ju helt enkelt så illa tvungen :-)


Ha en trevlig Valborgsmässoafton!!

 

Kram 

/Johanna

1 kommentar:

krillan sa...

Visst är det underbart att springa! Mycket bra jobbat med dina 11km! Längtar tills jag blir så duktig :) OCH lycka till när dagen D kommer!