lördag 24 januari 2009

Oops! I Did It Again

Min morgon fick en riktig rivstart. Här ska ni få höra min berättelse om ett blöjbyte jag hade i morse... Jag går till "skötrummet" för att göra vad jag tror, ett snabbt blöjbyte. Väl där upptäcker man att det måste ha varit raketbränsle i vällingen för det har fullkomligt exploderat i brallan på den lilla tjejen. Av med alla kläder.

Tvätta. Torka. Smörja lilla stjärten. Klar´t!
Och så på med en ny blö...

Haha! Inte det nä... Jätteglad liten tjej har bara tagit en paus och fortsätter det som tydligen inte var riktigt avslutat. Den här gången utan blöja. Kaos. Papper och tvättlappar fluger i luften för att rädda det som räddas kan.

Tvätta. Torka, Smörja lilla stjärten Klar´t!
Och så på med en ny blöj...

Haha! Inte det nä... Jätteglad liten tjej börjar såklart kissa. Kissar ner allt på skötbordet inklusive sig själv.
På med vattnet i badbaljan.
Bada den glada lilla tjejen.

Tvätta, Torka, Smörja den lilla barnakroppen. Klar´t!
Och så snabbt som blixten på med ny blöja och kläder!!
Mamman går och slår på tvättmaskinen och pustar ut! :-)


Känner ni igen detta fenomen, småbarnsföräldrar?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha jodå nog har det hänt några gånger att lillkillen har lekt brandman :) Men har än så länge aldrig upplevt detta "kalas"!