onsdag 18 februari 2009

Lugnet har lagt sig...

Lugnet har lagt sig i huset. Det är skönt. Barnen har knoppat och jag har hunnit städa lite, så nu luktar det såpa i hela huset. Så nu ska jag sätta mig ned en liten stund och bara andas... Till och med Micke är borta (på jobbet). Så det är bara jag och tystnaden och jag njuter till 100% av det!! Det enda som låter är brasan i kakelugnen som sprakar, men det stör mig inte.


Idag har det varit kallt (i skrivande stund 23 minus), men man har liksom börjat vänja sig. 20 minus är inte någon big deal längre. Jag är måttligt less dock. Kollade SMHI och enligt dom ser det faktiskt ut att vända på söndag, men jag vågar inte hoppas. Dom har haft fel förr...

Igår träffades jag och Livia, Malin och Lilly hos Malin och Myra över en bit mat. Det var kul. Malin bjöd på en jättegod sallad med quinoa och fetaost bla. Hon gör alltid så spännande mat!
Blev så sugen på att påbörja lekrums-byggandet då jag såg Malins lekrum. Verkligen jättefint! Men det lär nog dröja, vi har så många projekt på gång just nu.

Idag har Adrian varit på förskolan så jag har pysslat på med gungstolen medans Livia sov. Men det känns aldrig som att jag kommer att bli klar med den. Den är svårmålad då det är så mycket svarvat på den. Sen så har det bakats långpannebröd och som sagt städats. Thats it!
I morgon bär det av en sväng till stan. Jag måste inhandla mera färg samt köpa lite nya tyger. Till vad får ni se under veckans gång!

Hoppas ni haft en härlig dag!
Tjingeling!
/ Johanna

Inga kommentarer: