söndag 1 februari 2009

Utflykt



Jag blev inte klar med måleriet i lördags. Långt i från... Jag hann måla stolarna 2 varv sedan tyckte min käre sambo att jag var
lite osocial på lördagskvällen, så han dukade upp en ostbricka. Ett knep som funkade...
Det blev ingen mer målning den kvällen.
Igår afton greppade jag penseln igen, och är i det närmaste klar. 3 av stolarna väntar på lackning. Sen är det klart! Jag stod nonstop från 16:30 till 23:30 i går så i dag är jag lite öm i axeln.... Träningsvärk av att måla. Får man det?!




Igår på förmiddagen var vi ute i pulkbacken hela familjen, och så grillades det en och annan korv.
Det var kanonväder hela dagen. Solen lyste från en klarblå himmel. Det gav sådana vårkänslor!! Heelt underbart!


Tanten med bordet (inlägget nedan) hörde till slut av sig i går. Men beskedet var inte vad jag hoppats på. Hon hade ute en hel möbelgrupp med bord, stolar, vitrin och skåp i annonsen. Och ville sälja allt tillsammans i första hand. Så jag hoppas att hon inte får det sålt ;-) då kanske hon ändrar sig...

Nu ska jag gå och lacka klart dessa stolar!

Ha en skön dag!
Love & Peace/

Johanna

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt det ser ut! Nu längtar vi till hus och att komma närmare naturen! Vi blir ju i princip grannar med norrländska mått mätt :)