lördag 31 januari 2009

Shoppinglördag

Grrr, personen som säljer bordet nedan har inte hört av sig ännu. Kollar man inte mejlen dagligen då man har ute anonnser?! Jag är minst sagt otålig!
Jag gillar inte detta. Det kanske redan är sålt. Hemska tanke!

Idag har vi i alla fall varit till Umeå och hämtat köksmöblerna och spegeln. Det var såå fint. Mycket finare i verkligheten än på fotografierna. :-) Så ikväll efter (19:30) då barnen har lagt sig så kommer jag med stor sannorlikhet stå med en pensel i handen och måla för blotta livet.

Igår var det M. Staffansson som bjöd på tjej/bebislunch. Ost och skinkpaj.
Gott och trevligt as usual.

M. Segerlund kom inte med i Singing Bee. Hon hade kommit till slutaudition men efter det tog det stopp. Synd! Det hade varit så kul att se henne i tv-rutan! :-)
Den 12 februari är det jag som ska stå för luncheriet.

Igår tillagade jag värdens enklaste middag här hemma Sambal-kotletter. Gott! Köttet blir verkligen mört. Vi åt det med ris och en grönsallad.

Ingredienser 4-6 port

6 st kottletter el 1 fläskfile i skivor
3 dl visppgrädde
1 burk creme fraiche
3/4 dl soya
1-2 tsk sambal oelek beroende på vilken styrka man vill ha ( jag brukar ta 1,5 tsk)

Gör så här

Lägg det råa köttet i en smord form och salta (bara lite).
Vispa ihop såsen och häll över
Grädda i ugnen 175 grader i 1½ timme


Idag gjorde jag rotfruktspannkaka med bacon till middag. Men det besvärar jag mig inte att skriva ned, för det smakade sk*t! Så det är inget jag vill rekommendera...


Ha en härlig lördagskväll!
Kram/
Johanna

Inga kommentarer: