onsdag 4 mars 2009

Fyndat

Nu är skomakarbordet klart! Jag blev verkligen nöjd med det. Är glad att vi beslöt oss att spara bordsskivan i trä. Bordet ser mer levande ut än om jag målat allt vitt. Men det var lite pilligt. Bordet var belagt med faner, så sambon har fördrivit en och annan timme ute i garaget för att få lös eländet... Till vår stora glädje så var det ett plankbord under :-D, som vi bara slipat och mattlackat.
Så här såg bordet ut då innan vi påbörjade renoveringen:

Det går att göra bordet dubbelt så långt om man vill men jag tror att vi kommer att låta det vara såhär, och bara dra ut det då det behövs.

Här ser ni hur stolarna blev efter ommålning och ny klädsel:



Idag kom ett efterlängtat paket med posten. En mjölkkruka som jag ropat in på tradera. Den är tänkt som vas till sommarblommorna...
Se så fin den är i all sin enkelhet:

Igår kom ett annat paket med posten, en gammal ljusstake som jag också lagt bud på.
Jag har fått dille på ljusstakar i alla möjliga former...



Ikväll påbörjas i bästa fall tapetseringen av gästtoan. Tapeten kom i går. Det känns väldigt spännande, och jag har en känska av att det kan bli väldigt fint. Tapeten är i mitt tycke helt fantastisk.


Idag har Malin och Lilly varit här och ätit lunch med oss. Det var trevligt! Lilly var såå duktig på att gå! Jag blev jätteinponerad. Och fort tassade hon fram. Haha! Det ser så gulligt ut när små barn just lärt sig gå! Livia kan gå några få steg, men hon verkar föredra att ha stöd då hon går, hon är allt en liten fegis. Jag blev lite sugen på att lägga henne i hårdträning nu så att hon kan gå tillsammans
med Lilly nästa gång dom ses! :-)
Till lunch bjöd jag på Orientalisk linssoppa och hembakt långpannebröd. Recept på detta finns här i bloggen.

Hoppas ni haft en fin dag!
Tjing!


/Johanna


2 kommentarer:

Emma sa...

Dina möbler blir superfina och vad skönt att lillan mår bättre! Kram

♥ Fyra årstider sa...

Vad roligt att hitta till din blogg.
Kram Lotta