måndag 23 mars 2009

Njutarvecka

Ojoj, nu börjar det närma sig. Jag börjar jobba nästa vecka den 1:a april. Herreminje vad fort det har gått! Jag hade inte haft några som hels problem att vara hemma ett år till... Att Livia ska börja på förskolan om 1, 1/2 månad känns bara helt uppåt väggarna. Hon är ju så liten än. Hon blir yngst av alla barn. Mitt lilla gullefjun :-) Men det kommer säkert att gå bra. Förskolan och fröknarna är hon ju rätt så bekant med. Det är nog jag som oroar mig mest hur jag ska klara det...

Och Micke som ska vara pappaledig en månad. Hur ska det gå? Kommer han i håg att ge dem mat, sova vid någorlunda bestämda tider, borsta tänderna och tvätta deras kläder? Ja frågorna är många och jag får en klump i magen bara jag tänker på det. Antagligen kommer det att gå jättebra, men första dagarna kommer jag med all säkerhet att ringa stup i kvarten till honom för att kontrollera att allt står rätt till... Haha! Jag är ju så van att ha full koll på det där.

Så denna vecka ska jag bara försöka njuta av friheten med att vara mammaledig och bara göra roliga saker. Idag har jag tex snört i väg en beställning till "Balder hage". Detta är vad jag beställt:Fransk ros-tvål


Happy days handtvål


Rödvit-rutiga stolsdynor till köket

Och då jag ändå var i gång så drog jag iväg en beställning på tyger från Stoff & Stil. Tyger till köksgardiner samt gardinstyg och påslakanstyg till Livias rum.

Jag hoppas nu bara att jag
kan sy gardiner. Hade tänkt ge mig in på att sy 1700-tals hissgardiner.

Igår var jag som sagt på loppis. Men det är en sorglig historia. Vi var 45 min sen till loppisen och då jag kommer in i butiken så fastnar min blick genast på en bedårande söt liten träsoffa som får mitt hjärta att börja slå med dubbla slag. Kärlek vid 1:a ögonkastet vill jag lova! Jag styr med raska steg mot soffan, men när jag börjar närma mig den så ser jag att någon ondsinnad människa satt en lapp med texten
SÅLD på den... Jag får sådan lust att bara hoppa och skrika av ilska. Den soffan vill ju jag ha!!! Men det gjorde jag förstoss inte. Vilket jag ångrar lite idag...
Inte nog med det. Jag fann även ett 4 tal i supersöta stolar och givetvis satt SÅLD-lappen även på dem. Antagligen samma människa... Då gav jag upp. Med raska steg skyndade jag mig ut och begav mig till nästa loppis. Där fann jag
DEN. En bebisäng i järn som många små rosiga bebisar legat i för en herrans massa är sedan. Den hade stått på BB i början av 1900-talet. Den var ganska låg och passar utmärkt att ha som docksäng. För 200 kr blev den min. Och jag var lycklig igen. :-)
Vi fick även äran att titta in på lagret hos denna loppisförsäljare, och där inne fanns så mycket fina saker så jag blev helt skogstokig. Jag föll pladask för ett gammalt arkivskåp som stod inklämt i ett hörn. Men han hade inte bestämt något pris på det ännu. Vi ska till honom i morgon och hämta sängen, så jag får väl veta då...
Efter loppisrundan bar det av till Carro och Adam. Vi var ute i det fina vädret och barnen plaskade glatt i vattenpölarna. Sen till middagen bjöd de på grillad fläskfile. Oooo så gott det var. Årets försat grillning. Det är alltid något magiskt runt det!

Nu ska jag gå ut med barnen i solen.
Ha en bra dag!
Tjingeling!




2 kommentarer:

På min gatan i stan sa...

Åh, Balders Hage- min favorit!!! :)

Ja, det går fort och vemodigt är det när väl mammaledigheten är slut! :(

Kram!

Millas hem sa...

Fina saker från Balders Hage! De har mycket fint där!

Så kul att du fick järnsängen, och att det inte stod "såld" på den också, spännande att den sen, om du visar den förstås!

Och arkivskåpet, hoppas att han sätter ett riktigt bra pris nu!

Håller tummarna!

Kram Camilla