onsdag 1 april 2009

Då var 1:a dagen avklarad...

Idag har jag jobbat 1:a dagen på 15 månader, efter mammaledigheten. Och är efter avslutad arbetsdag trött, trött och åter trött... Det kommer med stor säkerhet att bli en tidig kväll i kväll. Men först ska jag se "Roomservice" & "Leila på landet", därefter ska det sovazzz!
Det har gått bra på jobbet i dag. Jag trodde ju att jag skulle trakassera Micke stup i kvarten men hör och häpna, Jag har bara ringt honom en enda gång! Har haft väldigt mycket längtan efter mina barn dock. Jag har aldrig varit så länge ifrån dem på över 1 år, så gissa om det blev kramkalas då jag kom hem från jobbet!

Denna dag har gått galet fort, tror det beror på att jag flänger runt så mycket.
Och visst känns nedskärningarna av. Jag får jobba dubbelt så fort jämfört med innan, men trots att vi får mycket mindre tid så ska det inte synas på vårt arbete. Det låter väl vettigt!? Dom tänker inte på att allt fler kommer att gå in i väggen och börja må dåligt om dom fortsätter att pressa personalen på det här sättet. Det kostar ju pengar det också... Jag förstår ärligt talat inte hur dom tänker. Särskilt långsiktigt är det ju inte...

Nåja, nog om det. Det har i alla fall varit riktigt roligt att komma tillbaka och träffa alla igen! :-)
Nu ska jag inta ryggläge i soffan och mysa med Adrian. Vi ska läsa "Bamse i trollskogen".

Hoppas ni haft en härlig dag!
/ Johanna

1 kommentar:

Jessica sa...

vad skönt att första dagen är avklarad och att det gick bra förstår att du är trött. Jag hade väldig ångest ville inte tillbaks trivdes så bra hemma men det var ju för att man var van det hihi ha det bra kram jessica