fredag 1 maj 2009

I goda vänners lag


Jag är såå lycklig! Lycklig över det faktum att jag är omgiven av människor som är så fantastiska. I synnerhet är jag oerhört glad att Micke är den han är! I går vill jag lova att han låg högt i topp!
Adam och Micke kastade plötsligt efter middagen fram dessa kuvert ovan, under min & Carro´s näsor. En weekend-resa till Köpenhamn. Det blev ett och annat glädjeskutt ska jag säga, haha! Jag och Carro har ju pratat mycket om att åka just till Danmark och shoppa inredning. Men det var först nästa år hade vi tänkt. Nu bär det i stället av i oktober. Ska bli såå galet trevligt! Jag kan inte tänka mig att åka med något bättre sällskap än henne, eftersom hon delar samma entusiasm och intresse för inredning som jag, samt att hon är väldigt härlig människa! Gud vad vi kommer att slösa pengar och ha trevligt. Och det anser jag gott att vi är värda!
Adrian och Love

Igår var det valborgsmässoafton. Vi var som sagt hos Adam och Carro. Vi hade bestämt oss för att ha ett litet knytkalas med grilltema. Så vi åt nachochips med laxröra till förrätt. Grillade räkor och oxfile med chevre-potatissallad till varmrätt. Väldigt gott alltihopa! Och bättre grillväder hade man knappast kunna önska sig! Senare på kvällen så kom 2 andra par över. Vi hade lite frågesport och satt och pratade timme ut och timme in. I vanlig ordning så hade vi väldigt trevligt även denna gång. Vid 02:00 kröp vi alla till sängs.
Idag har det varit en riktig sommardag så all tid har tillbringats ute. Jag har piffat till verandan och målat ett symaskinbord och Micke har krattat gården. Livia satt och nöjt på trappan och kontrollerade arbetet...


Efter en stund så kände hon att hon ville göra rätt för sig och började således tappert att kratta, vilket såklart gick som en dans! Hihi!Idag åt vi för första gången i år ute på verandan. Ljuvligt!
Hoppas att ni alla har haft en bra dag med massor av sol och värme!
God helg!

Kram /
Johanna

4 kommentarer:

Hjortgården sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Gårdsromantik sa...

Men så kul med en shoppingtripp till Danmark - finns ju så många fina butiker där!

Hälsningar Maud

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh så underbar present och danmark låter ju som en dröm. Hur går det med matgruppen har ni börjat med den eller står den och väntar att man ska hinna och orka göra något. KRam Tess

Maria sa...

Hej Vännen!

Wow, gissa om jag är avis! Köpenhamn är en av mina absoluta favoriter! Nu sinar kassan så nu kan vi inte åka lika frekvent! Ett måste är att inhandla barnkläder från de danska märkerna. De är helt fantastiska. Försök att ta er ut på smågatorna utanför ströget! Vart ska ni bo?
Vi brukar bo på ett supermysigt hotell på Vesterbrogade, dyrt men gemytligt!

Hoppas vi hinner ses i sommar!

Kram kram