torsdag 25 juni 2009

Med en glass i min mun, och sandaler av plast...


Äntligen har solen och värmen hittat hit. Hela veckan har varit helt underbar. Hoppas nu att det håller i sig heela långa sommaren! I morgon går jag på semester. Det ska bli så ljuvligt. Vi har inte planerat så mycket för sommaren utan kommer att ta dagen som den kommer. I morgon tex ska vi ut på bjuröklubb med picknickkorgen i högsta hugg. Kanske blir det årets första dopp?

I går var jag och gjorde en hälsoprofils-bedömning (genom jobbet). Det som gjordes på denna var först att jag fick ett frågeformulär med ett gäng frågor, därefter mättes
Skelettvikt
Fettfri kroppsvikt
Viktgränser
Blodtryck
Kroppslängd
Beräknad syreupptagning
Beräknat testvärde
Beräknat konditionstal

Summa kardemumma så hade jag en god hälsa men fick tipset att börja med intervallträning för att få upp flåset. Sen blir det en uppföljning på detta inom ett år. Så i dag gav jag mig ut i spåret. Jag löpte och löpte och löpte.....och löpte liiite till... I en timme och 10 min. Skönt som tusan var det, men hej bara vilken träningsvärk jag kommer att få dras med efter detta! :-) Jag tror att det var precis detta jag behövde höra för att ta tag i löpningen. Det blir som en rejäl spark i rumpan!

Nu ska jag gå ut och städa upp på gården. Efter en hel dag utelek med barnen så ligger var enda leksak utspridd på gräsmattan...

PEACE OUT
/ Johanna

3 kommentarer:

Maria sa...

Hej vännen! Tack för senast med kaffe med dopp! Det var verkligen urtrevligt att få se er igen! Jag håller båda tummar hårt att ni får fason på datorn och att du börjar blogga igen snart! Kram så ses vi snart igen!

Kram Maria

elise sa...

hej! vad fina möbler du har shabby shicat!! tänkte bara fråga hur du sliter dem sen när du målat dem, med snadpapper eller svamp/färg? tack för svar! mvh elise

Linnea sa...

Hej! Vilken härlig blogg. Jag blev totalt inspirerad till mitt lägenhetsbygge. Jag bara måste få fråga dig hur du göra när du målar om dina fantastiska möbler? Jag blev så kär i ditt bord och dina stolar. Jag har ett helt gäng möbler som skall renoveras och jag tror jag har ett hum om hur man gör. Men, målar du svart först? Använder du helvit eller lite bruten? Hur mkt slipar du? har sökt överallt på internet men hittar inga direkta bra svar. Skulle bli så glad om du ville hjälpa mig. Mvh Linnea