torsdag 3 december 2009

Nu är det jul här i vårt hus...


Pepparkaksbaket är i full gång. Det kokas glögg och klappas paket. Gud vad jag älskar julen. Ingen högtid fylls med så mycket förväntningar och glädje som den!


Julpyntningen i år är ganska sparsam. Jag har bara tagit fram pynt som jag verkligen tycker om. Tex julkyrkan, utan den och granen - ingen jul... Samt givetvis julbelysningen i fönstrena.


Dessa tomtar är arvegods, vet dock ej av dess ålder men fina är dom!


Matgruppen är nu i stort sett klar. Jag har målat om den och bytt tyg på stolarna, det enda som fattas nu är kantband. Vi köpte denna grupp hos "Tildas mamma" med den härliga bloggen http://tildaochmamma.blogspot.com/
Så här såg den ut innan:




Dessa ljushus räknas kanske inte som julpynt men dom avger ett mycket stämmningsfullt sken.



Detta skåp fyndade vi på loppis för en tid sedan. Det har målats i en ljust grå kulör och med rosa insida.
Fondväggen i vardagsrummet är övermålad och jag har inte ångrat mig en sekund. Måste dock se till att få upp lite på väggarna. Det blev lite tomt. Hittade en kanonfin tavla på
Spets och ting som ska upp där inom kort. Bild på det kommer så småningom.

Idag ska vi ut på pulfärd. Termometern ligger kring nollan så det är perfekt för utelek!

Hoppas ni haft en fin helg!

Kram

Johanna

1 kommentar:

Emma sa...

Jag är också ett stort fan av julen! Bara älskar alla ljus och julgranen. Såg mysigt ut med julbak! Kram