lördag 27 februari 2010

Vackra hortensia


Hortensian i all sin prakt!


Denna sköna, gröna, vackra växt köpte jag i veckan, och den sprider massor av vårkänslor med sina prunkande blommor....
Hoppas på att den klarar sig till i sommar så ska den få hedersplats ute i trädgår´n!



Denna skänk köpte vi för en tid sedan p
å loppis och den funkar fin-fint som tv-bänk. Imorgon bär det av på loppis igen. Håller tummar och tår att jag ska hitta något roligt att sätta penseln på!

Har under dagarna grubblat, grubblat och åter grubblat om jag ska köpa en ny taklampa att sätta ovanför köksbordet.

Tycker denna lampa "Craven" från Mio är väldigt fin. Den fanns även i vitt och antikbr
unt. Eller denna rosa industrilampa från Countrystyle.
Kan ni hjälpa mig i min beslutsångest?!
Båda är ju kanonfina, men vilken passar bäst in, det är den stora frågan...




I afton ska Micke ordna en överrasknings-middag. Jag vet alltså inte vad han hittat på, så det blir spännande!
Vi äter en sen middag efter det att vi lagt barnen att sova.
Det är så härligt att en gång i veckan kunna avnjuta en middag i
lugn och ro.
Sen blir det troligtvis en bra film. Melodifestivalen i all ära, men det är inget vi föredrar om det finns andra altermativ....



Önskar er en kononers kanoner-lördag!

/Johanna

Inga kommentarer: