lördag 6 november 2010

Årets glögg och boktips


Äntligen börjar julen 2010 närma sig! Jag är så sugen på att få testa årets Blossa glögg. Enligt beskrivningen har "både färg och smak en omisskännlig ton av saffran som extraherats i fyllig cognac och därefter blandats med torrt vitt vin, sött starkvin och Blossas klassiska kryddor". Jag tycker det låter som en given hit jag. Kanske skulle slå till på en smygpremiär till kommande helgen. Och när man ändå är igång så får man väl köpa hem lite pepparkakor och grönmögelost
anser jag!











Beställde denna bok Galen i garn
av Susanna Zacke, Sania Hedengren
genom en jultidningsförsäljare. Det innehåller enkla och pedagogiska beskrivningar för både den nyfikna och den som redan är van vid att sticka & virka. Man bjuds på tips, inspiration och en massa härliga mönster!
Vill bara sätta igång och pyssla på stört. Måste bara skaffa mig lite nya garner och tjockare virknålar först.
Hoppas ni haft en skön och avkopplande helg!
Kram/
Johanna




Inga kommentarer: