måndag 11 april 2011

En helg i sömnadens tema


I helgen har det pysslats och donats. Nya påslakan till lilla Livia´s säng samt ett gäng kuddar till myshörnan i lekrummet har knåpats ihop. Ska i veckan sätta mig och sy köksgardiner, har hittat ett väldigt somrigt ljusblått/ vitrutigt tyg som jag tror blir kalas i köket. Idag har det varit en sådan där perfekt vårdag. Sol & värme hela dagen lång. Dessvärre så har större dagen gått åt till att vara inomhus. Man är ju så illa tvungen att göra rätt för sig på jobbet oxå... Helgen var vädermässigt okej, inte strålande sol men däremot väldigt blåsigt. Vi klämde dock ändå in en grillafton både på fredagen och en under lördagen :-). Underbart och gott! Nu till helgen vankas kalas. Det är jag själv som blir ett år äldre. Inget jag egentligen tycker borde firas, det trevliga är ju att släkten samlas. Sen kan jag ju inte förneka att det är väldigt mysigt att bli väckt av en skönsjungande familj med fika på sängen! :-D Önskar er en fin vecka med mycket sol & vårkänslor! / Johanna

Inga kommentarer: