fredag 19 augusti 2011

Spring för livet ...

Då var semestern över för denna gång och jag är inne på min 2:a arbetsvecka. Känns lite tudelat. Skönt med rutiner igen men ack så jobbigt när väckarklockan skrålar i örat kl 5 på morgonen... Nu knackar dessutom hösten på lite försynt på dörren, det regnar och är sådär lagomt höstigt i luften. Kvällarna är mörka och man får mysa till det inne med tända lyktor.
Hösten har defenitivt också sin charm.

Idag ska jag pyssla på hemma, städa barnrum och baka matbröd. Fritids har nämligen stängt idag för planering så jag får vara hemma med mina knodds!
Sen så blir det ev en liten löprunda i afton. Jag och min vän Mia har anmält oss till Göteborgsvarvet, så nu är det bara att ligga i. Från noll till hundra, verkli
gen!
En halvmara för en hyffsat otränad duo, jojo, det ska nog gå bra det också.
Bara man inte sätter för hårda krav på sig själv. Mitt mål är defenitivt inte att få en så bra tid som möjligt utan jag ser det som en rolig utmaning på mig själv. Att göra det oväntade. Det är nämligen ganska o-jahannigt att springa lopp. :-)
Så nu försöker jag springa 2-3 gånger i veckan ca 6 km, samt att jag tränar pump en gång i veckan för styrk
ans skull. Jag börjar där i alla fall. Sen måste man succesivt öka distansen men det känner man väl eftersom, tänker jag.
Jag köpte i veckan nya skor, verkligen välbehövligt. Mina gamla har defenitivt gjort sig förtjänt av vila efter sisådär 6-7 års slitsamt arbete.
Valet föll på ett par
nike zoom structure+ 14, som jag hoppas kommer att hjälpa mig på traven :-)Längtar som tusan till nästa helg, vill ni veta varför?

Jo, för då ska jag nämligen åka och tatuera mig! Whiiii !
Två svalor flygandes med varsin banderoll med barnens namn, kommer att pryda mina skuldror, Känns jättekul! Det blir en old-school-tatuering i färg. Tror att den kommer att bli alla tiders
! :-)Hade tänkt mig lite i den här stilen , men mer detaljerat...

Ha en underbar helg!
/ Johanna


Inga kommentarer: