tisdag 25 september 2012

Hobby & fritid

 Idag har det körts pulsspinning på Friskvårdskompaniet.  Riktigt roligt och lika krävande som vanligt. Det är en sådan befriande känsla när passet är över,  svetten lackar, och pulsen går så sakteliga neråt och man kan inte annat än att känna sig toknöjd över sin insats.  Just spinning är så roligt för att man så fort når resultat. Jag tycker nämligen att jag blir starkare och uthålligare för varje vecka som går. Men för att nå dit så måste jag pressa mig till mitt yttersta varje gång jag kör.Sen har jag dom senaste veckorna försökt mig på att styrketräna.  Ni vet bål & rygg & sånt som kan vara bra att ha lite muskler i. Inte fullt lika lustfyllt tyvärr.  Ska kolla in TRX.  Tror faktiskt det kan vara riktigt kul. Någon som provat det? Bu eller bä?
Jag har under september månad börjat en kvällskurs i möbeltapetsering.  Otroligt roligt och lärorikt.  Jag har en liten söt Emma-fotölj som ska få nya kläder.I dagsläget är hon klädd i en lortig och högst osmickrande kostym som sett sina glansdagar för en herrans massa år sedan... Har dock ej bestämt mig vilket tyg hon ska få ännu.  Svart sammet skulle eventuellt kunna bli snyggt...eller mörkgrått... nä, jag vet verkligen inte!  Imorgon kväll är det dags igen.  I bästa fall så kan jag börja klä om den redan i morgon.  Om jag nu hittat något tyg till dess. :-)
Ha en fin kväll!
/Johanna

Inga kommentarer: