tisdag 10 augusti 2010

Gammalt blir nytt och smygtitt in i lekstugan...

Projekt lekstuga går ständigt framåt, om än inte i den fart som man trodde från början, men undervåningen är i stort sett klar, lister fönsterfoder, nån kran och lite textiler är det som fattas, allmänt piff med andra ord. Men ni ska få ett litet smakprov genom bilderna nedan :-).

Specerihylla fyndat på loppis för 50-lappen. Målad i gulaste gult...

Den rosa byrån / spis är likaså den fyndad på loppis för en 100-lapp. Målad i rosigaste rosa. Spisplattorna saknas ännu på den men den funkar ju förträffligt ändå ;-)


Här blir då matplatsen. Bänkar ska byggas alternativt pallar. Och bordet då, det är också fyndat på loppis. Surprise!!

Denna lilla barngungstol har länge stått och skämts i vårt vardagsrum i hopp om att någon skulle måla över den ack så trista, bruna 70-tals kulören, och jag har verligen inte kunnat bestämma vilken färg jag skulle förvandla den med. Men igår slog det mig! Den skulle piggas upp i en sprakande 50-tals-turkos kulör!!!
Voilla!

Denna lilla söta hylla, hänger i vardagsrummet och har klätts i tapet från Pip Studio, som förövrigt har de mest bedårande tapeter jag vet!

Denna griffeltavla är of course ett loppisfynd, ett av dom senaste. Den används mycket flitigt och är nog ett av de fynd jag är mest nöjd över denna sommar.
LEV & MÅ!
Kram/
Johanna


2 kommentarer:

www.syfroken.se sa...

Helt underbar!

Old and New Home sa...

hittade hit från Styleroom. Kikade på ditt kök därinne och bara älskade det *Ler*

Jag kommer tillbaka och sätter upp mig på din "följa mig"

Kram Cattis