tisdag 11 oktober 2011

Godbitar


I helgen fyllde Adrian 6 år. Han firades i sällskap av släkten med mängder av paket & tårta. Mestadels av paketen i år innehöll LEGO. Men han fick även en hel del annat. Bla en gitarr och ett elpiano. Jag tror han blev väldigt nöjd med allt. Nu har han då lego så han klarar sig fram till jul i alla fall ! :-)
Den kommande helgen blir det också kalasande. Då är det barnkalas med förskoleklassen. Det roliga är långt ifrån över! :-)



Denna snurr-stol köpte jag på loppis förra helgen. Jättecharmig tyckte jag!

Nu en god nyhet till alla er där ute som liksom jag är en succer av mörk choklad!

Marabou har lyssnat på konsumenterna och lanserar till vintern en Aladdin ask med praliner av mörk choklad fyllda med apelsintryffel, jordgubbscreme, crème brulee, mjuk toffee, cappuccino nougat, mjuk kola med nötter, nötnougat och vanilj crème" - Marabou

Asken finns i butik från v 41, alltså dennna veckan.
Det ena utesluter dock inte det andra för om sanningen ska fram så
känns det ju inte som en "riktigt" jul u
tan
alla de gamla goda klassikerna som man växt upp med, trillingnöten & nöttryffeln till exempel. Men jag kommer defenitivt att köpa hem en ask, för nyfikenhetens skull!

Nu när jag ändå är inne och små-nafsar på ämnet jul så kan jag berätta att årets BLOSSA 11 bär smak av kaffe, arabicabönor. Hmm... Jag gillar visserligen kaffe, men i glöggform vette tusan. Men flaskan är i vanlig ordning väldigt tilltalande!

Ha det gott!


/ Johanna

Inga kommentarer: