torsdag 19 januari 2012

I ett järngrepp

Jag har åkt på förkylningen "Extra allt". Den har hållt mig i ett järngrepp sedan söndag morgon. Jag utkämpar just nu ett krig mot detta elaka virus. Det har åsamkat mig allt för mycket elände. Gräslig heshet, jag har bokstavligen vääääst fram orden dom senaste dygnen, ömmade kropp, minsta lilla rörelse har kännts som att någon kroppsdel är på väg att lämnas kvar där i soffan. En huvudvärk från yttre rymden. Samt aptitlöshet som tappert försökt botas med pannacottor och choklad, men som ej skulle ha gjort sig det besväret. Det är c-vitaminbrus, gröna teer, apelsiner , vitlök & honung som är mina trogna följeslagare. Sedan i tisdags har jag även gått på dom lite tyngre artillerierna;
Cocillana, ipren och nässprej, men inget verkar riktigt bita. Dock måste jag säga att Cocillana är hostmedecinen número uno. Jag är fortfarande hes men lungorna får stanna kvar i bröstkorgen, vilket är skönt. Jag får sova obehindrat på natten utan att vakna med hostatacker som väcker hela huset. Jo, jag tycker allt lite synd om mig själv...
Så idag har jag tröstat mig själv genom att beställa hem ett par provglasögon från E & E. Går enkelt att göra via nätet! Modellen på bågen heter "Luleå". Ska bli så spännande att prova. Ett riktigt Impulsköp. Må det bära eller brista.



Designerduon bakom varumärket E & E heter Erik & Emilia, de två glasögonskaparna har sitt säte i Umeå där de på dagarna inspireras av den norrländska kulturen som tar sig uttryck i deras glasögonbågar. Kollektion av glasögonbågar är namngivna efter norrländska orter såsom Umeå, Dorotea, Boden, Jokkmokk, Gällivare, Kiruna, Pajala, Luleå & Tärnaby.

Nu ska jag gå och värma ytterigare en kopp grönt te med förkylningshonung och därefter krypa ned under filten och fortsätta min kamp. För i morgon är det fredag och då SKA jag vara frisk. Så det så!

Ha en fin kväll!

Kram Johanna

1 kommentar:

Lovisa Wallin sa...

Jag tycker att förkylningshonungen hjälper, ganska häftigt!!