söndag 8 januari 2012

I startgroparna

Jag då var dom sköna, röda, glansdagarnas tid förbi. Nu är det full fart ända fram till påska... Känns lite motigt måste jag nog allt medge. Men vi går mot ljusare tider säger dom, och jag sväljer det med hull & hår! :-)

Vi är i startgroparna om att göra om i sonens rum, vilket känns riktigt roligt. Adrian själv har varit väldigt delaktig och har det rätt klart om hur han vill ha det. Mycket svart och gult blir det (SAIK) till Mickes stora glädje, förstoss... Detta skåp ovan fann jag på nätet, skrev ut bilden och viftade glatt det framför min makes näsa, varpå han utbrister: "-Jag fixar det, ser inte alls svårt ut att bygga. Ska jag göra ett till Livia också?"
Precis det svar jag hade önskat mig! :-) Det är gött med en handy man som faktiskt tycker att det är ett rent nöje att snickra!

Jag ska ju springa Göteborgsvarvet 12 Maj, och känner en viss ÅGREN över det. För gudarna ska veta att jag inte varit flitig med löpträningen sedan snön kom. Visserligen har jag kört spinning regelbundet sedan i somras så "flåset" har jag men ändå. Jag måste, måste, måste verkligen ta tag i det här, så är det bara.
Nån som möjligtvis har en burk motivation till övers, då kan ni sälja den dyrt! :-)

Todelooooo!


/ Johanna

6 kommentarer:

Camilla sa...

Vill inte vara pessimist, men jag läste precis i en bok att bra kondition när det tex gäller spinning inte nödvändigtvis betyder bra kontition när det kommer till löpning och att kroppen framför allt blir bra på just det den tränar... Se det som motivation och byt ut ett av spinning-passen mot ett pass på gymmets löpband! Heja!
Camilla

Johanna sa...

Hej Camilla! Tycker inte alls du är pessimistisk! Jag tror med all säkerhet att det stämmer. Det blir ju en helt annan form av belastning vid löpning än vid cykling. Har i veckan faktiskt sprungit på löpbandet, och det gick riktigt bra. Förutom att jag blev rätt öm i vaderna, men det beror väl just på att jag inte är van vid den belastningen efter uppehållet. Jag börjar mjukt och gasar på allt eftersom. Ha det fin-fint! / Johanna

Tanjis sa...

Oj, vilket fint skåp!
Får mig att önksa att jag också hade en handy-man hemma. ;)

Lycka till med löpträningen, det grejjar du säkert.

Anonym sa...

Oj vilket fint skåp! Varifrån är det? Precis vad jag letar efter!!
Mvh Kristin

Anonym sa...

hittade en sida nu när jag bildgooglade det. http://www.car-moebel.de/docs/shop.aspx?domid=1087&id=38235&aid=196282&cid=730&sp=E
Visa gärna upp resultatet om din man bygger ett. Blir det betydligt billigare än 10.000:- kanske man kan få lägga en beställning ;)
Mvh Kristin

Johanna sa...

Kristin: Bild kommer då det står klart. Klart du får lägga en beställning, om du gillar slutresultatet. Mvh/ Johanna